2017-05-30 14:49:32
    30.05.17
    קלמן טלר

    "בכל שנה נרשמת תחלואה קשה של משפחות בחיידק ה'סלמונלה' כתוצאה מאכילת גלידה ביתית שהוכנה מביצים ומגיעים לחדר המיון עם תסמינים קשים מאוד המחייבים אשפוז ממושך", מתריעה הגב' בת שבע קלויזנר, אחות אפידמיולוגית ואחראית מניעת זיהומים במרכז הרפואי 'מעיני הישועה'.

    בשנה שעברה היו אלו חמישה בני משפחה שחלו קשות במחלת סלמנולוזיס (סלמונלה) כתוצאה מאכילת גלידה (או מיונז) מתוצרת בית שהוכנו מביצים שאינן מפוסטרות ואינן מבושלות.

    בני המשפחה הופיעו בחדר המיון עם תסמינים אשר לא הותירו כל ספק בפני הצוות הרפואי כי מדובר במקרה חמור של הרעלת מזון או דלקת מעיים חריפה.

    "האם סיפרה, כי החולים – ההורים ו-3 ילדיהם הקטנים אכלו גלידה מתוצרת בית שהוכנה מביצים. לעומתם שני הילדים שלא אכלו מהגלידה אשר לא חלו כלל".

    בדיקות רפואיות נוספות איששו את תחושתה של האם כי המשפחה אכן חלתה קשות כתוצאה מאכילת ביצים שאינן מבושלות שהתפתח בהן חיידק הסלמונלה. בני המשפחה אושפזו בבית החולים, ההורים במחלקה הפנימית והילדים במחלקת הילדים.

    הגב' קלויזנר מציינת עוד, כי "גם בשנים קודמות לאחר חג הפסח אושפזו אנשים עם תחלואה קשה כתוצאה מאכילת ביצים שאינן מבושלות. באחד המקרים היתה זו משפחה שלמה בת 7 נפשות שטעמו גלידה בחג השבועות מביצים שנרכשו בחג הפסח, ע"כ חובה לנקוט משנה זהירות בכל הנוגע לטריות הביצים ולצורת האפייה ע"מ להימנע ממחלות מיותרות".